Name:
Email Address:
Phone number
Need help? Lose weight
Gain weight
Maintain Good Health
Side income for part time
Full time job

This form powered by Freedback

Monday 8 July 2013

Moga beroleh kemenangan

Bismillah..

lagi sehari je nak berpuasa. perasaan? macam mana dengan persediaan? berpusing pusing otak sebab banyak sangat persoalan yang bermain di fikiran. kalau dulu,puasa tu hanyalah sekadar menahan lapar dan dahaga sehingga tibanya waktu berbuka puasa. bila dah besar sikit, dah boleh faham. puasa sebenarnya ada makna yang lebih mendalam.

harini bila celik mata,dapat mesej dari seseorang yang sy sayang macam ayah sendiri.

" SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN. MOGA BEROLEH KEMENANGAN - abah razali (2013) "

 peringatan yang menusuk kalbu :') terima kasih abah.

harini jugak lepas jumpa boipreng, terjumpa satu ayat ni :

61:14. Hai orang-orang yang beriman, jadilah kamu penolong-penolong (agama) Allah sebagaimana Isa putra Maryam telah berkata kepada pengikut-pengikutnya yang setia: “Siapakah yang akan menjadi penolong-penolongku (untuk menegakkan agama) Allah?” Pengikut-pengikut yang setia itu berkata: “Kami lah penolong-penolong agama Allah”, lalu segolongan dari Bani Israel beriman dan segolongan (yang lain) kafir; maka kami berikan kekuatan kepada orang-orang yang beriman terhadap musuh-musuh mereka, lalu mereka menjadi orang-orang yang menang.

Bila kita perlukan pertolongan,minta pada Allah. hanya Dia yang tunjukkan kita jalan. beri apa yang kita perlukan. moga ramadhan kali ini lebih diberkati.


usah pandang seseorang itu dengan apa yang ada pada dia sekarang. semua orang ada kisah silam sendiri. hanya dia dan penciptaNya yang tahu betapa dia berusaha untuk berubah. dan jangan sesekali mengungkit tentang kisah lampaunya. 

selamat menyambut ramadhan :)
 

No comments:

Post a Comment